Ugrás a tartalomhoz
Azonnali hívás
Most őszintén. Milyen?

Most őszintén. Milyen?

2022/05/11 | 7 perc

– Kritika a Magyar Zene Házáról

Valóban természetközeli élményt nyújt a Magyar Zene Háza? Milyen egy üvegfalú koncertteremben zenélni? Vajon többet tud-e Sou Fujimoto a magyar építészeknél? Többszerzős kritikánkban ezekre a kérdésekre kerestük a választ. Az írás zenészek és építészek, Mátrai Péter, Tóth Levente, Török Dávid és Nagy Csaba tollából született.

A budapesti Városliget egyik új épületét, a Magyar Zene Házát ez év elején adták át a látogatóknak, ám már a 2021 decemberében tartott sajtóbejárás után számos véleménycikk született róla. Mi az Építészfórumnál úgy véltük, hogy érdemesebb pár hónappal később, már az épület használatbavétele és „belakása" után megfogalmazni róla gondolatainkat. Szerzőink a Liget Projekt ellentmondásait egy pillanatra félretéve, zenész és építész szemmel, őszintén írták le véleményüket.

Mátrai Péter – építész, zeneszerző

A Városligeti park csendjét az elmúlt néhány évben két új épület építési zajai zavarták meg. A Magyar Zene Háza és az új Néprajzi Múzeum nőttek ki szemünk láttára a semmiből. A japán Sou Fujimoto már átadott és Ferencz Marcel hamarosan elkészülő opuszai az elmúlt évtizedek nemzetközi építészeti trendjét gazdagítják egyedi vonásaikkal. Teoretikusan és stilárisan vállaltan távolságot tartva a Hősök tere és a Vajdahunyad-vára milleniumi épületegyütteseitől, hosszú évtizedekig fogják meghatározni a Liget eme területének arculatát...